Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2008

Κουράστηκα κύριοι...

... κουράστηκα να σας ακούω κάθε μέρα να μου πιπιλάτε το μυαλό με την επερχόμενη οικονομική καταστροφή. Το κατάλαβα, σταματήστε επιτέλους! Ζω σε μια χώρα η οποία ΔΕΝ έχει βαριά βιομηχανία, ΔΕΝ είναι κέντρο εμπορίου, ΔΕΝ εχει τεράστιο ορυκτό πλούτο! Λίγο τουρισμό έχει και αυτός δεν χρειαζόταν την κρίση για να πάει κατα διαόλου. Τα καταφέρναμε και μόνοι μας μια χαρά! Οτι είναι να ρθει θε να ρθει, αλλιώς να προσπεράσει. Το να μου το κοπανάτε κάθε μέρα στα αυτιά οτι θα καταστραφούμε οικονομικά δεν με βοηθάει καθόλου. Εκτός και αν... κάτι εξυπηρετεί. Ας πούμε οτι θα τρομοκρατηθώ και προκειμένου να γλυτώσω απο τον Αρμαγεδώνα που έρχεται παραδοθώ πλήρως στους σωτήρες μου και φωστήρες της οικονομίας (εγχώριοι και διεθνείς) για να με γλυτώσουν. Να μου πουν αυτοί τι πρέπει να κάνω, προκειμένου να σωθώ και να μην με καταπιεί το μοχθηρό και αδηφάγο τέρας του πληθωρισμού και της ανεργίας. Μια ερώτηση θέλω να κάνω μόνο... μπορεί να είναι και χαζή αλλά εγώ θα την κάνω. Αυτοί οι ίδιοι δεν είναι που ταίσαν το τέρας;; Αυτοί δεν είναι που μου δίνανε δάνεια "μόνο με ένα τηλεφώνημα", αυτοί δεν είναι που μου λέγανε "αγόρασε αυτοκίνητο μόνο με την ταυτότητα σου και αρχίζεις να το ξεχρεώνεις σε 3 χρόνια απο τώρα"; Εχω την εντύπωση οτί είναι οι ίδιοι... Και αυτοί οι ίδιοι τώρα θέλουν να βάλουν χέρι στην τσέπη μου (σιγά σιγά όμως και ευγενικά γιατί γαργαλιέμαι...) να μου πάρουν τα λιγοστά λεφτάκια μου και να βοηθήσουν το τραπεζικό σύστημα, τα μεγάλα funds, και όλα τα συμπαρατρεχούμενα golden boys που τόσα χρόνια παίζανε με αποδόσεις της τάξεως του 16 και 19 % και εγώ έπαιρνα με το ζόρι 3 % στις καταθέσεις μου (στις ποιες?!?!?!) και τώρα τους σκάσανε στα χέρια. Θέλουν λοιπόν να μοιραστούμε την χασούρα τους. Γιατί ρε παιδιά... μήπως ποτέ μοιραστήκατε μαζί μου τα κέρδη σας;; Γιατί να μοιραστούμε τις απώλειες σας;;; Και στην τελική όλο αυτό το χρήμα που χάνεται απο την αγορά, δεν μπορεί, κάπου θα καταλήγει. Δεν έχει ανοίξει μαύρη τρύπα ακόμα στο CERN για να το καταπιεί. Σε κάποια/ες τσέπη/ες καταλήγει, και σίγουρα δεν είναι η δικιά μου τσέπη. Φταίω και εγώ όμως. Εγώ ο απλός πολίτης που κάθε φορά που μου πασάρεται την ίδια καραμέλα εγώ ο μαλάκας την πιπιλάω. Δεν λέω να μάθω απο το παρελθόν, δεν λέω να ξεγκαβωθώ και να δω τι έγινε παλιότερα και εσείς φυσικά δεν μου λέτε. Δεν με προειδοποιείται για τα κακά προηγούμενα.
Και ξέρετε τι με ανησυχεί; Με ανησυχεί οτι τις προηγούμενες φορές καταλήξαμε σε φτώχεια, πείνα και πόλεμο! Ο Χίτλερ π.χ δεν πήρε την εξουσία απο μόνος του. Ο λαός του την έδωσε για να βγει απο την τεράστια οικονομική ύφεση που ήταν αποτέλεσμα του 1ου Π.Π. Δεν περιμένω πόλεμο. Δεν γίνονται έτσι απλά πλέον αυτά. Περιμένω μια νέα τάξη πραγμάτων, με εμένα ακόμα ποιο φτωχό απο ότι ήμουνα και ταυτόχρονα ευγνώμονα προς τους γιάπηδες/οικονομολόγους/κεφαλοκράτες/μεγαλοτραπεζίτες/Golden boys κ.α, που με φέρανε ως εδώ. Παράλογο;;; όχι και τόσο...




Γερμανίδα νοικοκυρά του 1923 ανάβει την σόμπα με εκατομμύρια μάρκα μηδενικής αξίας λόγω του πληθωρισμού.


Τάδε έφη Δέσποτας

3 σχόλια:

suncitizen είπε...

Όπως έχεις καταλάβει, μόνος στόχος είναι οι απανταχού πλούσιοι να στραγγίξουν και τις τελευταίες οικονομίες των μεσαίων και φτώχών.
Επειδη, λοιπόν, δε μπορούν να τους βάλουν το μαχαίρι στο λαιμό και να τους ληστέψουν, βρίσκουν κομψούς τρόπους να το κάνουν, τάζοντάς τους ψεύτικα κέρδη.
Μετά έρχεται η κατάρρευση και κονομάνε όσοι πρέπει να κονομίσουν.
Αυτός είναι ο μόνος στόχος και μην έχεις αυταπάτες. Όταν, λοιπόν, βλέπεις μυστηριωδώς μεγάλες αποδόσεις, όχι απλά κράτα μικρό καλάθι, αλλά σήκω φύγε μακριά. Διότι το σύστημα που ζεις αποκλείεται να θέλει τους μικρούς και τους μεσαίους να αυξήσουν τα χρήματά τους. Όχι πολύ τουλάχιστον... Ελάχιστα ίσως. Αλλά αν βλέπεις μεγάλα κέρδη, σίγουρα θα στα πάρουν πίσω. Σιγά μη σε αφήσουν να γίνεις και πλούσιος αμαχητί..

ellinaki είπε...

Μία διευκρίνηση. Αυτοί που σπέρνουν τον πανικό για την επερχόμενη οικονομική κρίση, είναι κατά κανόνα οι δημοσιογράφοι, η Κυβέρνηση και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι πρώτοι για τον πανικό της υπόθεσης, οι δεύτεροι επειδή ενδεχομένως τους βολεύουν μηδενικές αυξήσεις στους μισθούς και οι τρίτοι επειδή ζητούν μέτρα στήριξης.

Οι τράπεζες και οι μεγάλες επιχειρήσεις (που στην ουσία ασκούν μεγαλύτερη επιρροή στην πραγματική οικονομία) εξακολουθούν να επιμένουν ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα είναι πολύ πιο ασφαλές από αυτών των περισσοτέρων δυτικών κρατών. Οι μεγαλύτερες τράπεζες μάλιστα αρνούνται και το πακέτο στήριξης της Κυβέρνησης.

Και βέβαια αυτό είναι φυσιολογικό, δεδομένου ότι η ελληνική οικονομία είναι ιδιαίτερα εσωστρεφής χωρίς πολλά ανοίγματα στο εξωτερικό. Ενδεχομένως, ίσως για πρώτη φορά αυτό το αρνητικό στοιχείο να χρησιμοποιηθεί ως ασπίδα στη διεθνή οικονομική κρίση.

despotades είπε...

θα συμφωνήσω και με τους δυο σας. Αλλωστε δεν είναι η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που συμβαίνει. Μια αντίστοιχη εξέλιξη με τις προηγούμενες θα έχει και τώρα. Εχεις δίκιο ellinaki για την εσωστρεφή οικονομία, η Ελλάδα παράγει ουσιαστικά μόνο φέτα και τζατζίκι. δεν υπάρχουν βαριές βιομηχανίες για να υπάρξει τόσο μεγάλο πρόβλημα... απο την άλλη όμως, την προηγούμενη Παρασκευή η εταιρεία που εργάζομαι απέλυσε το 50% των εργαζομένων του διοικητικού προσωπικού. Ευτυχώς δεν ήμουν μέσα σε αυτούς....